۱۴۰۳ مرداد ۳, چهارشنبه

بیست‌ وششمین هفته اعتصاب غذای زندانیان‌ کارزار سه‌شنبه‌‌های نه به اعدام

 زندانیان‌ کارزار سه‌شنبه‌‌های نه به اعدام برای بیست‌وششمین هفته در ۱۶ زندان از جمله زندان اوین (بندزنان، بند ۴، بند۶، بند۸)، زندان قزلحصار (واحد۳، واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان تبریز (بند زنان)، زندان اردبیل، زندان قائم‌شهر، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان مشهد، زندان ارومیه، زندان مریوان، زندان کامیاران, زندان بانه و زندان سلماس، دست به اعتصاب غذا زدند و خواهان لغو کامل اعدام و شکنجه در ایران شدند.



#نه_به_اعدام 

۱۴۰۳ مرداد ۲, سه‌شنبه

به مناسبت بیست و چهارمین سال خاموشی احمد شاملو شاعر بزرگ آزادی و انسان

 بیست و چهار سال از خاموشی شاعر بزرگ آزادی و انسان، احمد شاملو، می‌گذرد اما جان خروشان او در تار و پود شعرهای پُرشور و امیدآفرین و اندیشه‌ی ارجمند و انسان‌مدارش جاری‌ست و تاهنوز به بانگ بلند غریو غرّای آزادی را به لبان برآماسیده گل سرخی پرتاب می‌کند. او که روزگار بی‌قرارش را در کشاکش با دو استبداد زیسته بود، به پشت‌داریِ مردم هرگز سرِ تمکین و طاعت در برابر هیچ قدرتی فرود نیاورد چه  ازآن‌گونه که خود سروده بود: عدو نه! که انکار خودکامگان دوران بود.

متن کامل بیانیه کانون نویسندگان ایران در لینک زیر

بیانیه – Telegraph

۱۴۰۳ تیر ۲۳, شنبه

اعتصاب ۸۵ نفر از زندانیان اوین ؛ در اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی

اعتصاب ۸۵ نفر از  زندانیان اوین ؛در اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی 

سی نفر از  بند زنان اوین!

بیست و پنج نفر از  بند چهار اوین!

سی نفر از  بند هشت اوین!


#نه_به_اعدام 

۱۴۰۳ تیر ۱۸, دوشنبه

بیست و پنجمین سالگرد اعتراضات دانشجویی ۱۸تیر و سرکوب خونین آن

سعید زینالی دانشجویی که در جریان اعتراضات دانشجویی ۱۸تیر سال ۷۸ و پس از حمله به کوی دانشگاه تهران از سوی نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد و ۲۵ سال است که اکرم نقابی، مادر سعید، می پرسد: "سعید من کجاست؟"

محمد خاتمی در همدان (۵ مرداد  ۱۳۷۸) گفت: «آنچه پیش آمد (اعتراضات دانشجویان)، حادثهٔ ساده‌ای نبود؛ تلاشی بود برای مرزشکنی و برای ابراز کینه‌توزی علیه نظام... در واقع این شورش، نه تنها یک اقدام ضد امنیتی بود بلکه اعلام جنگی بود به رئیس‌جمهور و شعارهای او. به یاری خداوند این بلوا خاموش شد.»


نه می بخشیم نه فراموش می کنیم!