۱۴۰۵ تیر ۳, چهارشنبه

تداوم کارزار«سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صدوبیست‌وششم در ۵۷ زندان ایران

در روزگاری که کرامت انسانی باید محور قانون، عدالت و حکمرانی باشد، ماشین کشتار و اعدام حکومت اعدامی در ایران همچنان پرشتاب ادامه دارد. بر اساس گزارش‌های دریافتی روز ۱۷خرداد دو زن ۲۸ و ۳۲ ساله با اسامی آسیه فرهمند و زینب زرینی در زندان قزوین به دار آویخته شدند که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی شفاف خبر اعدام آن‌ها به تازگی به دست‌مان رسیده است.

همچنین در روز ۲۶ خرداد دو زندانی سیاسی اعتراضات دی ماه ۱۴۰۴ در شاهرود به اسامی ابوالفضل ساعدی و جواد زمانی اعدام شدند. بر همین اساس آمار زندانیان اعدام شده در خرداد ماه به ۱۳۴ تن رسیده است.مجازات اعدام در ایران نه ابزاری برای تحقق عدالت بلکه سازوکاری برای گسترش هراس، خاموش کردن صدای مخالفان و تحکیم ساختار استبدادی قدرت است. 

از طرفی دیگر پس از ماه‌ها جنگ نظامی و هزینه‌ای که بر زندگی مردم ایران تحمیل کرد، در هفته‌ اخیر حکومت ولایت فقیه با آمریکا به یک تفاهم ابتدایی رسیدند که بر اساس بندهای منتشر شده هیچ‌گونه توجهی به حقوق‌بشر و سرکوب و اعدام‌های وحشتناک در ایران در آن لحاظ نشده است. این موضوع نشان می‌دهد قدرت‌ها به فکر تغییر نیستند و مردم باید برای تغییر به خود متکی باشند و نه هیچ نیروی خارجی و قدرتی.

ما رو به وجدان‌های بیدار، نهادهای بین‌المللی و حامی حقوق‌بشر و مخالف اعدام اعلام می‌کنیم:

ما زندانیان کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» که صدوبیست‌وشش هفته بی‌وقفه هر سه‌شنبه در زندان‌های سراسر ایران با اعتصاب غذا و آن‌چه در توان داشتیم به اعدام‌های قرون وسطایی در ایران اعتراض کردیم، بار دیگر اعلام می‌کنیم که حقوق‌بشر مردم ایران به‌ ویژه زندانیان قابل معامله نیست و هم‌صدا با عموم مردم ایران تا آخرین نفس و توان‌مان از آزادی، برابری و لغو حکم اعدام، دفاع خواهیم نمود.

ما از تمامی مردم شریف و آگاه ایران و همچنین وجدان‌های بیدار جهان و نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی درخواست داریم که نسبت به موج فزاینده اعدام‌ها در ایران بی‌تفاوت نمانند و برای توقف این جنایت سازمان‌یافته توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران مسئولانه و موثر اقدام کنند.

تاریخ نشان داده است که هیچ استبدادی با تکیه بر خشونت پایدار نمانده و هیچ حکومتی نتوانسته است صدای حق‌طلبی مردمان را برای همیشه خاموش کند. آن‌چه ماندگار خواهد بود، آرمان آزادی، برابری و احترام به حق حیات و کرامت انسان است؛ ارزش‌هایی که مردم ایران برای تحقق آن بهای سنگينی پرداخته و همچنان بر آن پای می‌فشارند.

#نه_به_اعدام

۱۴۰۵ تیر ۱, دوشنبه

پیام شجاعانه مسعود فرهیخته، معلم زندانی، از زندان به مردم شریف ایران

مسعود فرهیخته، معلم زندانی، در یک فایل صوتی از زندان مرکزی کرج خطاب به مردم شریف و آزاده ایران اعلام کرده است:

"از پشت میله های زندان حاکمان ستمگر و بیدادگر جمهوری اسلامی با شما سخن می گویم. اینجا زندان است. و اگر از مشکلات مردم و واقعیت های تلخ جامعه پرده برداری خیلی سریع برایت پرونده سازی می کنند. اما مگر می شود فقر و فلاکت و تیره روزی مردم را دید و سکوت کرد؟ آیا امکان دارد که خون به ناحق ریخته جوانان و مردم به ستوه آمده و تشنه آزادی را در کف خیابان ها دید و سکوت کرد؟ بنده بر این باورم که زندان نقطه پایان مطالبه گری نیست، بلکه شروع دیگری برای ایستادگی در مقابل ظلم و ستم دستگاه سرکوب است!"

این فعال صنفی فرهنگیان تاکید کرده است: "از این پس در بیدادگاه های تشریفاتی و غیرعلنی جمهوری اسلامی شرکت نخواهم کرد."


پخش فایل شنیداری به صورت mp3

۱۴۰۵ خرداد ۳۱, یکشنبه

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان شوش در روز یکشنبه ۳۱ خرداد

فقط کف خیابون به دست میاد حقمون
نه جنگ می خواهیم نه کشتار، رفاه می خواهیم ماندگار
یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته
حقوق ما ریالی، بهای برق دلاری
بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن
حقوق نصف و نیمه، سکوت کنی همینه


راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان شوش، روز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

نابود با بندگی، زنده باد زندگی!

منبع: https://t.me/syndica_7tape

۱۴۰۵ خرداد ۳۰, شنبه

تفاهم‌نامه آمریکا و جمهوری اسلامی ایران؛ شکست سه نیروی آدمخوار وحشی

دکتر کامبیز سخائی، جامعه شناس و ایران شناس، در گفتگو با رادیو ندا پیرامون امضای تفاهم‌نامه بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "جنگ مصیبت است"، گفت: "هر سه نیروی آدمخوار وحشی که به جان مردم خاورمیانه افتاده اند یعنی اسرائیل، آمریکا و جمهوری اسلامی ایران هر کدام می خواهند اعلام کنند که ما بُرده ایم ولی واقعیت این است که هر سه شکست خورده اند و باخته اند."

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساعدتر شدن زمینه در ایران برای جنبش های مطالباتی و مبارزه از پائین برای برقراری حکومت مردم، تاکید کرد: "در ایران احتمال انقلاب خیلی بیشتر است!"

وی همچنین با بیان اینکه "جنایت های اسرائیل را فقط می توان با هیتلر مقایسه کرد"، گفت: "آمریکا و اسرائیل عمدتاً سعی می کنند افت نرخ سود را از طریق قتل و غارت و قاچاق جبران کنند. هرچه دنیا ناامن تر، جنگ بیشتر، برای اینها بهتر"!


mp3 پخش فایل شنیداری به صورت

۱۴۰۵ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

تداوم کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صدوبیست‌وپنجم‌ در ۵۶ زندان ایران

در شرایط بحرانی جامعه ایران، در حالی که حکومت ولایت فقیه و دستگاه سرکوب و قضائیه آن از ابتدای سال ۱۴۰۵ تاکنون بیش از ۱۷۷ زندانی را به دار آویخته است، همچنان شاهد صدور و اجرای احکام غیرانسانی اعدام هستیم. تلاشی مذبوحانه برای مهار انفجار خشم مردمی که از ظلم و ستم و گرانی به ستوه آمده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده در هفته گذشته علاوه بر صدها زندانی جرایم عمومی که در بی‌خبری به اعدام محکوم می‌شوند و شمار زیادی که حکم هایشان به اجرا درمی‌آید، دستِ کم حکم اعدام زندانیان سیاسی علی فتاح و محمد نقی‌زاده در دیوان عالی تایید و هر دو به انفرادی زندان قزلحصار منتقل شده‌اند. دو زندانی سیاسی دیگر به نام‌های علی کمالی و پیمان گنجی نیز از زندان تهران بزرگ به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند. پیمان گنجی جوان ۲۳ ساله‌ای است که در خیزش دی‌ماه ۱۴۰۴ دستگیر و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به موج اعدام‌های زندانیان سیاسی و خطر گرفته شدن جان پنج زندانی (علی‌رضا مرداسی، مسعود جامعی، رضا عبدالی، فرشاد اعتمادی‌فر و حسن مصلاوی) خواهان توقف اعدام این پنج تن و دیگر زندانیان در ایران شده‌است.

ما اعضای کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» خواهان توقف سریع اعدام‌ها هستیم و از همه وجدان‌های بیدار و فعالان سیاسی، حقوق بشری، مدنی، صنفی و... می‌خواهیم به هر شکل ممکن اعدام‌ها را محکوم کرده و برای توقف آن دست به اقدامی جدی بزنند.

تحقق آزادی، برابری و حفظ کرامت انسانی بدون تحقق حق حیات انسان‌ها ممکن نیست. ما به تمام مخالفان اعدام برای در هم شکستن ساختار استبدادی و چرخه سَلب حیات انسانی فراخوان هم‌بستگی و عمل متحدانه می‌دهیم.

#نه_به_اعدام


منبع:  https://t.me/No_To_Execution_Tuesdays

۱۴۰۵ خرداد ۲۵, دوشنبه

طنین فریاد بازنشستگان در کرمانشاه؛ تجمع اعتراضی در دفاع از معیشت و کرامت انسانی

همگام و همصدا با بازنشستگان در دیگر شهرهای کشور، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی کرمانشاه، روز یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ با برگزاری تجمعی اعتراضی، نسبت به وخامت شرایط معیشتی، گرانی روزافزون، مشکلات درمانی و کاهش قدرت خرید خود اعتراض کردند.

بازنشستگان حاضر در این تجمع با سر دادن شعارهایی چون «نان گران، دارو گران، دولت شده دشمن جان»، «درمانِ بازنشسته، فاجعه‌ای گسترده»، «بازنشسته به‌پا خیز، وقتِ نشستنت نیست» و «نه جنگ می‌خواهیم، نه کشتار، رفاه می‌خواهیم ماندگار» خواستار رسیدگی فوری به مطالبات اقتصادی و اجتماعی خود شدند.
معترضان همچنین نسبت به تأخیر در پرداخت مطالبات، ناکافی بودن مستمری‌ها در برابر تورم فزاینده و دشواری دسترسی به خدمات درمانی مناسب اعتراض کرده و بر ضرورت تأمین زندگی شایسته برای بازنشستگان تأکید کردند.

منبع: 🆔 @kashowranews

۱۴۰۵ خرداد ۲۴, یکشنبه

بازنشستگان تامین اجتماعی شوش: "فقط کف خیابون به دست میاد حقمون"

خیابان سنگر است، مبارزه تا رسیدن به خواسته ها ادامه دارد!
نان و آزادی از یکدیگر جدایی ناپذیرند و تحقق هر یک بدون دیگری ممکن نیست. رفع تبعیض، نابرابری، ستم و استثمار در تمامی عرصه های اجتماعی اقتصادی، خواست ماست.

* زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، جان فدا می کنیم در ره آزادگی
* دولت بی کفایت مجلس بی خاصیت ، نمی خوایم، نمی خوایم.
* رجز خوانی کافیه سفر ما خالیه
* نه جنگ می خوایم، نه کشتار، رفاه می خوایم ماندگار
* تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم
* گرانی تورم بلای جان مردم
* بازنشسته بیدار است به حق خود آگاه است
* هزینه ها دلاری حقوق ما ریالی
* بیمه تکمیلی، ملغی باید گردد
* بازنشسته به پا خیز برای رفع تبعیض
* کشور پر درآمد چه بر سر تو امد
* افزایش مزایا حق مسلم ماست
* نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت

نابود باد بندگی، زنده باد زندگی!

راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش. یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵

منبع:  https://t.me/syndica_7tape

۱۴۰۵ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

تداوم کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صدوبیست‌وچهارم در ۵۶ زندان ایران

آزادی و عدالت از مسیر احترام به حقوق بشر به دست می‌آید، نه مرگ و سلب حق حیات

در هفته گذشته دانش‌آموزان آگاه برای دفاع از حقوق خود در شهرهای مختلف به خیابان آمدند تا نشان دهند از سیاست‌های حاکمیتی در عرصه آموزش که در تضاد آشکار با عدالت آموزشی است به تنگ آمده‌اند. کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام از دانش‌آموزان شجاع و آگاه حمایت می‌کند. بی‌شک آینده ایران با چنین افراد پرشوری درخشان خواهد بود.

حکومت اعدامی از ابتدای خرداد تاکنون دست‌کم ۴۹ تن را به دار آویخته است و در ادامه موج ارعاب و سرکوب خود، حکم اعدام زندانی سیاسی یعقوب درخشان در زندان لاکان رشت را مجدداً تایید کرده و برای زندانیان سیاسی دیگر یاسین شه‌بخش، حسن مصلاوی و علی کمالی حکم اعدام صادر کرده است.

همچنین چهار زندانی سیاسی به نام‌های فرشاد اعتمادی‌فر، علیرضا مرداسی، مسعود جامعی و رضا عبدالی نیز در زندان شیبان اهواز در معرض اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام قرار دارند و جانشان در خطر است. 

اعضای کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» که برای صدوبیست‌وچهارمین هفته پیاپی در برابر این اعدام‌های غیر انسانی ایستادگی کرده و تعدادی از اعضای آن اعدام و یا به اشکال مختلف تحت فشار زندان و نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند، بیش از همیشه و بار دیگر صدای خود را در دفاع از حق بنیادین زندگی بلند می‌کنند، حقی که سرچشمه همه حقوق انسانی است و پاسداری از آن ،نشانه بلوغ، برابری، آزادی و انسانیت هر جامعه به شمار می‌آید. بنابراین از همه اقشار و هم‌وطنان عزیز می‌خواهند که صدای دادخواهی خود را علیه صدور و اجرای احکام ظالمانه اعدام بلند کرده و به شدیدترین وجه ممکن اعتراض خود را بیان کنند.

آزادی و عدالت حق هر انسانی است و عدالت واقعی نه از مسیر مرگ و سلب حق حیات  بلکه از مسیر احترام به حقوق بشر به دست می‌آید. در نتیجه برای به دست آوردن آن از دست حاکمان ستم‌کار و مستبد باید مبارزه و مقاومت کرد.

#نه_به_اعدام 

۱۴۰۵ خرداد ۱۸, دوشنبه

بازنشستگان تامین اجتماعی شوش: "نان و آزادی از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند"

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در روز یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۵

نان و آزادی از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند و تحقق هر یک بدون دیگری ممکن نیست. از این‌رو، مطالبات ما به شرح زیر است:

بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید کارگران و زحمت‌کشان برای دسترسی به تمامی نیازهای زندگی.
پایان دادن به فقر، فلاکت، تورم و گرانی و افزایش دستمزدها متناسب با یک زندگی انسانی.
مهار سریع هزینه‌های افسارگسیخته و تثبیت قیمت کالاها و خدمات اساسی.
ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران و مقابله با بیکاری.
کنترل، نظارت و کاهش اجاره‌بهای مسکن مناسب توسط نهادهای مردمی؛ مسکن حق همگانی است.
توسعه و گسترش خدمات پزشکی، درمانی، آموزشی، اجتماعی و رفاهی رایگان و همگانی.
حمایت همه‌جانبه از حقوق کارگران، حق اعتراض، حق اعتصاب و حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری.
پایان دادن به بازداشت و زندانی کردن افراد به دلیل اعتراض به ستم، تبعیض، نابرابری و بی‌حقوقی؛ اعتراض حق همگانی است.
پایان دادن به فضای جنگی، امنیتی و ناامنی اجتماعی.
مبارزه با فساد، چپاول، دزدی و غارت منابع عمومی.
رفع تبعیض، نابرابری، ستم و استثمار در همه عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی.
توزیع عادلانه ثروت برای تحقق عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری‌ها.

نابود باد بندگی، زنده باد زندگی!

منبع:  https://t.me/syndica_7tape

۱۴۰۵ خرداد ۱۷, یکشنبه

موج اعتراضات دانش آموزان و روند فزاینده فشارهای امنیتی علیه فعالان صنفی معلمان

نسرین احسنی، فعال صنفی معلمان، در گفتگو با رادیو ندا پیرامون موج اعتراضات دانش آموزان و تشدید فزاینده فشارهای امنیتی علیه فعالان صنفی معلمان، از بستر اعتراضات دانش آموزان می گوید. وی تاکید کرد: "ما در ایران اصلاً عدالت آموزشی نداریم".

این فعال صنفی معلمان با اشاره به حکم اعدام علیرضا مرداسی، معلم زحمتکش اهوازی، و ادامه فشارهای امنیتی علیه فعالان صنفی معلمان، بیانیه کانون صنفی معلمان بوشهر در محکومیت بازداشت غیرقانونی رضا امانی فر را بازخوانی کرد که در آن آمده است: "زندان، پاسخ کسی نیست که تمام زندگی‌اش را صرف ساختن فردایی بهتر برای دانش‌آموزان و معلمان و همه انسانها در این مملکت کرده است."


پخش فایل شنیداری به صورت mp3

۱۴۰۵ خرداد ۱۶, شنبه

استیصال، تروما و قدرت در گفتگو با دکتر صفر اسکوئی - قسمت دوم و آخر

 دکتر صفر اسکوئی، روانشناس و فعال سیاسی، در گفتگو با رادیو ندا از استیصال، تروما و قدرت می گوید!

* شیوه های سرکوب فاشیستی زمانی که در خیابان ها اتفاق می افتد حافظه و تاریخ اجتماعی را درگیر می کند. در صورتی که استیصال جمعی و پایدار باشد، بگونه ای گسست حرکت های اعتراضی را بدنبال می اورد.

* هدف از ترومای شخصی بعنوان یک ابزار در دستگیری، بازجوئی و شکنجه ایجاد اختلال در دو سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک فرد است. و هدف رژیم های فاشیستی این است که این اختلال را ابدی بکنند، یعنی تا آخر عمر در طرف پایدار بماند.

* وضعیت خطرناک مردمی هستند که در پی سرکوب های مکرر و هر بار خونین تر از قبل، به بی عملی و ناامیدی کشیده شوند.

* گریز از استیصال عمومی، اعتراضات در قالب جنبش هاست و نه در قالب خیزش ها و شورش ها. جنبش ها هستند که می توانند با سازماندهی و برنامه ریزی تعیین کننده، کی حمله بکنند، کی زمان فرار است و چه موقع باید سکون بکنند.

* تمام راه حلهای برون رفت از شرایط استیصال عمومی فعلی، اعتقاد به فعالیت جمعی است؛ بازآفرینی حرکتهای بسیار ساده اما در شکل گروهی، تلاش برای سازماندهی گسترش ارتباطات خانوادگی، با هم همفکری کردن و همۀ آن تلاش های جمعی - حتی به اندازه حشره ای - که ناامیدی را از میدان بدرمی کند و عشق و امید و حرکت را جایگزینش می کند.

پخش فایل شنیداری به صورت mp3

۱۴۰۵ خرداد ۱۵, جمعه

استیصال، تروما و قدرت در گفتگو با دکتر صفر اسکوئی - قسمت اول

 دکتر صفر اسکوئی، روانشناس و فعال سیاسی، در گفتگو با رادیو ندا از استیصال، تروما و قدرت می گوید!

 وی با بیان اینکه "سرکوب وحشیانه و فاشیستی برای تزریق استیصال به جامعه است"، گفت: «اگر شورش ها و خیزش های هیجانی در دوران های پیشین استیصال را می شکست و نظم [مستقر] را واژگون می کرد، شانزده سال گذشته ما نشان داد که چنین حرکت هائی استیصال را متاسفانه افزایش داده. و این شاید یکی از خطرناکترین لحظه های تاریخی یک طبقه است که در برابر بهائی که پرداخته بی حس و درونی بشود. یعنی به درون خودش فرو برود، بی افق تر و ناامیدتر بشود و چاره را در خودسوزی و خودزنی و حتی "بیا ما را بمباران بکن و نجات بده" منتهی بشود.»


پخش فایل شنیداری به صورت mp3