۱۴۰۵ خرداد ۳۱, یکشنبه

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان شوش در روز یکشنبه ۳۱ خرداد

فقط کف خیابون به دست میاد حقمون
نه جنگ می خواهیم نه کشتار، رفاه می خواهیم ماندگار
یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته
حقوق ما ریالی، بهای برق دلاری
بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن
حقوق نصف و نیمه، سکوت کنی همینه


راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان شوش، روز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵

نابود با بندگی، زنده باد زندگی!

منبع: https://t.me/syndica_7tape

۱۴۰۵ خرداد ۳۰, شنبه

تفاهم‌نامه آمریکا و جمهوری اسلامی ایران؛ شکست سه نیروی آدمخوار وحشی

دکتر کامبیز سخائی، جامعه شناس و ایران شناس، در گفتگو با رادیو ندا پیرامون امضای تفاهم‌نامه بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "جنگ مصیبت است"، گفت: "هر سه نیروی آدمخوار وحشی که به جان مردم خاورمیانه افتاده اند یعنی اسرائیل، آمریکا و جمهوری اسلامی ایران هر کدام می خواهند اعلام کنند که ما بُرده ایم ولی واقعیت این است که هر سه شکست خورده اند و باخته اند."

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساعدتر شدن زمینه در ایران برای جنبش های مطالباتی و مبارزه از پائین برای برقراری حکومت مردم، تاکید کرد: "در ایران احتمال انقلاب خیلی بیشتر است!"

وی همچنین با بیان اینکه "جنایت های اسرائیل را فقط می توان با هیتلر مقایسه کرد"، گفت: "آمریکا و اسرائیل عمدتاً سعی می کنند افت نرخ سود را از طریق قتل و غارت و قاچاق جبران کنند. هرچه دنیا ناامن تر، جنگ بیشتر، برای اینها بهتر"!


mp3 پخش فایل شنیداری به صورت

۱۴۰۵ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

تداوم کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صدوبیست‌وپنجم‌ در ۵۶ زندان ایران

در شرایط بحرانی جامعه ایران، در حالی که حکومت ولایت فقیه و دستگاه سرکوب و قضائیه آن از ابتدای سال ۱۴۰۵ تاکنون بیش از ۱۷۷ زندانی را به دار آویخته است، همچنان شاهد صدور و اجرای احکام غیرانسانی اعدام هستیم. تلاشی مذبوحانه برای مهار انفجار خشم مردمی که از ظلم و ستم و گرانی به ستوه آمده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده در هفته گذشته علاوه بر صدها زندانی جرایم عمومی که در بی‌خبری به اعدام محکوم می‌شوند و شمار زیادی که حکم هایشان به اجرا درمی‌آید، دستِ کم حکم اعدام زندانیان سیاسی علی فتاح و محمد نقی‌زاده در دیوان عالی تایید و هر دو به انفرادی زندان قزلحصار منتقل شده‌اند. دو زندانی سیاسی دیگر به نام‌های علی کمالی و پیمان گنجی نیز از زندان تهران بزرگ به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند. پیمان گنجی جوان ۲۳ ساله‌ای است که در خیزش دی‌ماه ۱۴۰۴ دستگیر و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به موج اعدام‌های زندانیان سیاسی و خطر گرفته شدن جان پنج زندانی (علی‌رضا مرداسی، مسعود جامعی، رضا عبدالی، فرشاد اعتمادی‌فر و حسن مصلاوی) خواهان توقف اعدام این پنج تن و دیگر زندانیان در ایران شده‌است.

ما اعضای کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» خواهان توقف سریع اعدام‌ها هستیم و از همه وجدان‌های بیدار و فعالان سیاسی، حقوق بشری، مدنی، صنفی و... می‌خواهیم به هر شکل ممکن اعدام‌ها را محکوم کرده و برای توقف آن دست به اقدامی جدی بزنند.

تحقق آزادی، برابری و حفظ کرامت انسانی بدون تحقق حق حیات انسان‌ها ممکن نیست. ما به تمام مخالفان اعدام برای در هم شکستن ساختار استبدادی و چرخه سَلب حیات انسانی فراخوان هم‌بستگی و عمل متحدانه می‌دهیم.

#نه_به_اعدام


منبع:  https://t.me/No_To_Execution_Tuesdays

۱۴۰۵ خرداد ۲۵, دوشنبه

طنین فریاد بازنشستگان در کرمانشاه؛ تجمع اعتراضی در دفاع از معیشت و کرامت انسانی

همگام و همصدا با بازنشستگان در دیگر شهرهای کشور، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی کرمانشاه، روز یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ با برگزاری تجمعی اعتراضی، نسبت به وخامت شرایط معیشتی، گرانی روزافزون، مشکلات درمانی و کاهش قدرت خرید خود اعتراض کردند.

بازنشستگان حاضر در این تجمع با سر دادن شعارهایی چون «نان گران، دارو گران، دولت شده دشمن جان»، «درمانِ بازنشسته، فاجعه‌ای گسترده»، «بازنشسته به‌پا خیز، وقتِ نشستنت نیست» و «نه جنگ می‌خواهیم، نه کشتار، رفاه می‌خواهیم ماندگار» خواستار رسیدگی فوری به مطالبات اقتصادی و اجتماعی خود شدند.
معترضان همچنین نسبت به تأخیر در پرداخت مطالبات، ناکافی بودن مستمری‌ها در برابر تورم فزاینده و دشواری دسترسی به خدمات درمانی مناسب اعتراض کرده و بر ضرورت تأمین زندگی شایسته برای بازنشستگان تأکید کردند.

منبع: 🆔 @kashowranews

۱۴۰۵ خرداد ۲۴, یکشنبه

بازنشستگان تامین اجتماعی شوش: "فقط کف خیابون به دست میاد حقمون"

خیابان سنگر است، مبارزه تا رسیدن به خواسته ها ادامه دارد!
نان و آزادی از یکدیگر جدایی ناپذیرند و تحقق هر یک بدون دیگری ممکن نیست. رفع تبعیض، نابرابری، ستم و استثمار در تمامی عرصه های اجتماعی اقتصادی، خواست ماست.

* زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، جان فدا می کنیم در ره آزادگی
* دولت بی کفایت مجلس بی خاصیت ، نمی خوایم، نمی خوایم.
* رجز خوانی کافیه سفر ما خالیه
* نه جنگ می خوایم، نه کشتار، رفاه می خوایم ماندگار
* تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم
* گرانی تورم بلای جان مردم
* بازنشسته بیدار است به حق خود آگاه است
* هزینه ها دلاری حقوق ما ریالی
* بیمه تکمیلی، ملغی باید گردد
* بازنشسته به پا خیز برای رفع تبعیض
* کشور پر درآمد چه بر سر تو امد
* افزایش مزایا حق مسلم ماست
* نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت

نابود باد بندگی، زنده باد زندگی!

راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش. یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵

منبع:  https://t.me/syndica_7tape

۱۴۰۵ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

تداوم کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صدوبیست‌وچهارم در ۵۶ زندان ایران

آزادی و عدالت از مسیر احترام به حقوق بشر به دست می‌آید، نه مرگ و سلب حق حیات

در هفته گذشته دانش‌آموزان آگاه برای دفاع از حقوق خود در شهرهای مختلف به خیابان آمدند تا نشان دهند از سیاست‌های حاکمیتی در عرصه آموزش که در تضاد آشکار با عدالت آموزشی است به تنگ آمده‌اند. کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام از دانش‌آموزان شجاع و آگاه حمایت می‌کند. بی‌شک آینده ایران با چنین افراد پرشوری درخشان خواهد بود.

حکومت اعدامی از ابتدای خرداد تاکنون دست‌کم ۴۹ تن را به دار آویخته است و در ادامه موج ارعاب و سرکوب خود، حکم اعدام زندانی سیاسی یعقوب درخشان در زندان لاکان رشت را مجدداً تایید کرده و برای زندانیان سیاسی دیگر یاسین شه‌بخش، حسن مصلاوی و علی کمالی حکم اعدام صادر کرده است.

همچنین چهار زندانی سیاسی به نام‌های فرشاد اعتمادی‌فر، علیرضا مرداسی، مسعود جامعی و رضا عبدالی نیز در زندان شیبان اهواز در معرض اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام قرار دارند و جانشان در خطر است. 

اعضای کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» که برای صدوبیست‌وچهارمین هفته پیاپی در برابر این اعدام‌های غیر انسانی ایستادگی کرده و تعدادی از اعضای آن اعدام و یا به اشکال مختلف تحت فشار زندان و نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند، بیش از همیشه و بار دیگر صدای خود را در دفاع از حق بنیادین زندگی بلند می‌کنند، حقی که سرچشمه همه حقوق انسانی است و پاسداری از آن ،نشانه بلوغ، برابری، آزادی و انسانیت هر جامعه به شمار می‌آید. بنابراین از همه اقشار و هم‌وطنان عزیز می‌خواهند که صدای دادخواهی خود را علیه صدور و اجرای احکام ظالمانه اعدام بلند کرده و به شدیدترین وجه ممکن اعتراض خود را بیان کنند.

آزادی و عدالت حق هر انسانی است و عدالت واقعی نه از مسیر مرگ و سلب حق حیات  بلکه از مسیر احترام به حقوق بشر به دست می‌آید. در نتیجه برای به دست آوردن آن از دست حاکمان ستم‌کار و مستبد باید مبارزه و مقاومت کرد.

#نه_به_اعدام 

۱۴۰۵ خرداد ۱۸, دوشنبه

بازنشستگان تامین اجتماعی شوش: "نان و آزادی از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند"

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در روز یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۵

نان و آزادی از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند و تحقق هر یک بدون دیگری ممکن نیست. از این‌رو، مطالبات ما به شرح زیر است:

بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید کارگران و زحمت‌کشان برای دسترسی به تمامی نیازهای زندگی.
پایان دادن به فقر، فلاکت، تورم و گرانی و افزایش دستمزدها متناسب با یک زندگی انسانی.
مهار سریع هزینه‌های افسارگسیخته و تثبیت قیمت کالاها و خدمات اساسی.
ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران و مقابله با بیکاری.
کنترل، نظارت و کاهش اجاره‌بهای مسکن مناسب توسط نهادهای مردمی؛ مسکن حق همگانی است.
توسعه و گسترش خدمات پزشکی، درمانی، آموزشی، اجتماعی و رفاهی رایگان و همگانی.
حمایت همه‌جانبه از حقوق کارگران، حق اعتراض، حق اعتصاب و حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری.
پایان دادن به بازداشت و زندانی کردن افراد به دلیل اعتراض به ستم، تبعیض، نابرابری و بی‌حقوقی؛ اعتراض حق همگانی است.
پایان دادن به فضای جنگی، امنیتی و ناامنی اجتماعی.
مبارزه با فساد، چپاول، دزدی و غارت منابع عمومی.
رفع تبعیض، نابرابری، ستم و استثمار در همه عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی.
توزیع عادلانه ثروت برای تحقق عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری‌ها.

نابود باد بندگی، زنده باد زندگی!

منبع:  https://t.me/syndica_7tape

۱۴۰۵ خرداد ۱۷, یکشنبه

موج اعتراضات دانش آموزان و روند فزاینده فشارهای امنیتی علیه فعالان صنفی معلمان

نسرین احسنی، فعال صنفی معلمان، در گفتگو با رادیو ندا پیرامون موج اعتراضات دانش آموزان و تشدید فزاینده فشارهای امنیتی علیه فعالان صنفی معلمان، از بستر اعتراضات دانش آموزان می گوید. وی تاکید کرد: "ما در ایران اصلاً عدالت آموزشی نداریم".

این فعال صنفی معلمان با اشاره به حکم اعدام علیرضا مرداسی، معلم زحمتکش اهوازی، و ادامه فشارهای امنیتی علیه فعالان صنفی معلمان، بیانیه کانون صنفی معلمان بوشهر در محکومیت بازداشت غیرقانونی رضا امانی فر را بازخوانی کرد که در آن آمده است: "زندان، پاسخ کسی نیست که تمام زندگی‌اش را صرف ساختن فردایی بهتر برای دانش‌آموزان و معلمان و همه انسانها در این مملکت کرده است."


پخش فایل شنیداری به صورت mp3

۱۴۰۵ خرداد ۱۶, شنبه

استیصال، تروما و قدرت در گفتگو با دکتر صفر اسکوئی - قسمت دوم و آخر

 دکتر صفر اسکوئی، روانشناس و فعال سیاسی، در گفتگو با رادیو ندا از استیصال، تروما و قدرت می گوید!

* شیوه های سرکوب فاشیستی زمانی که در خیابان ها اتفاق می افتد حافظه و تاریخ اجتماعی را درگیر می کند. در صورتی که استیصال جمعی و پایدار باشد، بگونه ای گسست حرکت های اعتراضی را بدنبال می اورد.

* هدف از ترومای شخصی بعنوان یک ابزار در دستگیری، بازجوئی و شکنجه ایجاد اختلال در دو سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک فرد است. و هدف رژیم های فاشیستی این است که این اختلال را ابدی بکنند، یعنی تا آخر عمر در طرف پایدار بماند.

* وضعیت خطرناک مردمی هستند که در پی سرکوب های مکرر و هر بار خونین تر از قبل، به بی عملی و ناامیدی کشیده شوند.

* گریز از استیصال عمومی، اعتراضات در قالب جنبش هاست و نه در قالب خیزش ها و شورش ها. جنبش ها هستند که می توانند با سازماندهی و برنامه ریزی تعیین کننده، کی حمله بکنند، کی زمان فرار است و چه موقع باید سکون بکنند.

* تمام راه حلهای برون رفت از شرایط استیصال عمومی فعلی، اعتقاد به فعالیت جمعی است؛ بازآفرینی حرکتهای بسیار ساده اما در شکل گروهی، تلاش برای سازماندهی گسترش ارتباطات خانوادگی، با هم همفکری کردن و همۀ آن تلاش های جمعی - حتی به اندازه حشره ای - که ناامیدی را از میدان بدرمی کند و عشق و امید و حرکت را جایگزینش می کند.

پخش فایل شنیداری به صورت mp3

۱۴۰۵ خرداد ۱۵, جمعه

استیصال، تروما و قدرت در گفتگو با دکتر صفر اسکوئی - قسمت اول

 دکتر صفر اسکوئی، روانشناس و فعال سیاسی، در گفتگو با رادیو ندا از استیصال، تروما و قدرت می گوید!

 وی با بیان اینکه "سرکوب وحشیانه و فاشیستی برای تزریق استیصال به جامعه است"، گفت: «اگر شورش ها و خیزش های هیجانی در دوران های پیشین استیصال را می شکست و نظم [مستقر] را واژگون می کرد، شانزده سال گذشته ما نشان داد که چنین حرکت هائی استیصال را متاسفانه افزایش داده. و این شاید یکی از خطرناکترین لحظه های تاریخی یک طبقه است که در برابر بهائی که پرداخته بی حس و درونی بشود. یعنی به درون خودش فرو برود، بی افق تر و ناامیدتر بشود و چاره را در خودسوزی و خودزنی و حتی "بیا ما را بمباران بکن و نجات بده" منتهی بشود.»


پخش فایل شنیداری به صورت mp3

۱۴۰۵ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

تداوم کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در هفته صدوبیست‌وسوم در ۵۶ زندان ایران

بسیاری از زندانیان، از جمله آنان که اسامی‌شان منتشر نشده، در معرض خطر جدی اعدام قرار دارند.

متاسفانه در هفته‌ گذشته دو برادر هم‌وطن کُرد از جامعه «یارسان» به نام‌های مجتبی و میثم ویسی، در اثر حمله پاسداران به محل اختفایشان جان باختند. آنها در جریان قیام دی ماه تحت تعقیب نیروهای سرکوب‌گر قرار گرفته و به ناگزیر به زندگی مخفی روی آورده بودند.

روز گذشته نیز دو زندانی سیاسی قیام دی‌ماه ۱۴۰۴ به نام‌های اشکان مالکی و مهرداد محمدی‌نیا در زندان قزلحصار به دار آویخته شدند و به صفی از سربداران و آزادی‌خواهانی که جانشان را فدای آزادی کردند، پیوستند.

در این هفته حکم اعدام زهرا طبری زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت مجددا تایید شد، دو زندانی سیاسی اهل بوکان به نام‌های رئوف شیخ معروفی و محمد فرجی نیز به اعدام محکوم شده و برای بنیامین نقدی از بازداشت شدگان قیام دی‌ماه ۴۰۴ و همچنین دو زندانی و برادر با اسامی حسن و حسین امیری توسط شعبه ۲۶ قاضی افشاری حکم اعدام صادر شده است. همه‌ این عزیزان و بسیاری دیگر از زندانیان که اسامی آن‌ها منتشر نشده در خطر جدی اعدام قرار دارند.

ما اعضای‌ کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» دیگر بار از تمامی زندانیان در سراسر کشور، از مردم شریف و آگاه ایران و از وجدان‌های بیدار بشری می‌خواهیم که در مقابل اعدام‌های فراقضائی و سبعانه حکومت دیکتاتور ایران که بدون حق دادرسی عادلانه صادر و اجرا می‌شود صدای اعتراض‌شان را بلند کرده و از ارگان‌های حقوق بشری بین‌المللی می‌خواهیم که برای جلوگیری از کشتار بیش‌تر زندانیان، دست به اقدامات موثر بزنند.

#نه_به_اعدام

منبع: https://t.me/No_To_Execution_Tuesdays

۱۴۰۵ خرداد ۱۰, یکشنبه

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در خوزستان

فقط کف خیابون به دست میاد حقمون
معیشت، منزلت، حق مسلم ماست!
خیابان سنگر است، مبارزه تا رسیدن به خواست ها ادامه دارد.
اعتراض ما به وضعیت بد معیشتی. به فقر و فلاکت، به تورم و گرانی، اعتراض به دستمزدهای ناچیز و نامناسب، اعتراض به فساد، چپاول، دزدی و غارت، اعتراض به تبعیض، ستم و استثمار. اعتراض به نبود امکانات پزشکی، درمانی و خدمات اجتماعی ورفاهی. اعتراض ما به نا امنی شغلی، بیکاری، اجاره مسکن های سر به فلک کشیده، فضای جنگی، هزینه های افسار گسیخته، اعتراض ما به فساد، اعتراض ما به بی عدالتی و نابرابری هاست. گرمای هوای خوزستان امروز بالای ۴۵ درجه.

نابود باد بندگی، زنده باد زندگی!

راهپیمایی و تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوش یکشنبه ۱۰خرداد ۱۴۰۵


منبع: https://t.me/syndica_7tape